Baggrund

Projekt ”Opkvalificering af trivsel og sygefraværsindsatsen på Apoteket” i daglig tale kaldet Sygefraværsprojektet.

Projektet startede op i foråret 2019 som et samarbejdsprojekt mellem Danmarks Apotekerforening, Farmakonomforeningen og CRECEA finansieret af overenskomstmidler.

Ideen med projektet har været, i samarbejde med deltagerne fra landets apoteker, at sætte fokus på at skabe god trivsel og en attraktive arbejdsplads gennem træning af arbejdsmiljøgruppen på det enkelte apotek, og udvikle en række værktøjer, der kan blive til gavn for hele sektoren.
Et af hovedomdrejningspunkterne i dette arbejde har været at få udviklet en samarbejdsform i form af en TRIO, hvor Apoteker, AMiR og TR sammen har fokus på den gode trivsel, sygefraværet og ikke mindst at forebygge sygefravær på apoteket.

I projektet har der deltaget i alt 41 apoteker med repræsentation af deres TRIO (apoteker, souschef, AMiR og TR). Der har været afholdt 3 undervisningsmoduler og hvert apotek har sideløbende fået 3 x individuel sparring til de lokale TRIO grupper.

Billede3

 

I projektperioden har deltagerne været med til at udarbejde nogle gode værktøjer, processer og metoder, som nu videreformidles her på hjemmesiden og på diverse møder.
Tusind tak, til alle I, der har været med.

CRECEA har stået for driften af projektet i samarbejde med en styregruppe med deltagelse af repræsentanter fra Danmarks Apotekerforening og Farmakonomforeningen.

Vi håber at materialet vil blive flittigt brugt.

Maja Frahm Oue
Projektleder