Mange virksomheder oplever netop nu at deres medarbejdere arbejder hjemmefra. Betyder det så, at arbejdsmiljøarbejdet må være på stand-by, eller er der stadig fornuftige, værdiskabende opgaver at udføre? Vores erfaring er, at der ofte er mange projekter, man ikke lige når i det daglige, når hverdagen kører, og derfor er det nu, du skal slå til og få skuffeprojekterne frem i lyset.
I det følgende er der forslag til, hvilke opgaver man med fordel kan kaste sig over:
- Instruktion
- Systematisering
Det kan fx være jeres ulykkes- og nærved analyser. Det kan være mapper for eftersyn (fx eftersyn af porte eller trucks) - herunder hvem der gør hvad, og hvornår. Det kan være at skabe struktur på de ansattes kursusbeviser – hvem har hvilke uddannelser og kurser (fx truckcertifikater, svejsekursus, epoxykursus, arbejdsmiljøuddannelsen), hvornår blev de uddannet, og har vi alle deres beviser.
- Systemtjek
- Planlægning