Den årlige drøftelse af arbejdsmiljøet

22.10.2018

Ifølge lovgivningen skal en arbejdsgiver hvert år i samarbejde med arbejdsmiljøorganisationen gennemføre en arbejdsmiljødrøftelse. Det kan fx gøres ved at udarbejde en plan for arbejdsmiljøarbejdet det kommende år – fx for 2019.

 

Når I laver planen, kan I overveje følgende:

• Hvordan vil vi arbejde med arbejdsmiljøet her hos os?
• Hvilke målsætninger har vi for arbejdsmiljøarbejdet det kommende år?
• Evaluering af sidste år – nåede vi det, vi skulle?
• Har vi lavet en kompetenceplan for det kommende år?

 

 

Målet med at udarbejde en kompetenceplan er at sikre, at man har de nødvendige kompetencer og viden inden for arbejdsmiljø, som er nødvendig i forhold til de opgaver eller mål, man vil nå i den kommende tid.

 

Husk at den årlige arbejdsmiljødrøftelse skal være dokumenteret skriftlig - fx som et mødereferat eller en plan for det kommende år. Desuden skal drøftelsen involvere hele arbejdsmiljøorganisationen.

 

CRECEA udbyder løbende supplerende kurser med forskellige emner inden for alle arbejdsmiljøets områder. Læs mere om CRECEAs kurser, som måske kan være med til at få kompetenceplanen til at gå op.


Mere information

Kontakt
CRECEA A/S
T 70 10 86 00
crecea@crecea.dk

Nyheder

Se alle

Vision Zero

8.4.2019 | Et nyt mindset i arbejdsmiljøindsatsen

Kemi - nyt lovkrav pr. 1. juli

26.3.2019 | Få en oversigt, så du nemt kan se, hvor loven er ændret

CRECEA Uddannelsesdag 26. juni 2019

5.2.2019 | Tilmeld dig nu

Nyt fra regeringens stresspanel

1.2.2019 | Ledere på skolebænken er en god idé