December måneds gode råd

1.12.2018Den årlige drøftelse af arbejdsmiljøet

Ifølge lovgivningen skal en arbejdsgiver hvert år i samarbejde med arbejdsmiljøorganisationen gennemføre en arbejdsmiljødrøftelse. Det kan fx gøres ved at udarbejde en plan for arbejdsmiljøarbejdet det kommende år – fx for 2019.

 

Når I laver planen, kan I overveje følgende:

• Hvordan vil vi arbejde med arbejdsmiljøet her hos os?
• Hvilke målsætninger har vi for arbejdsmiljøarbejdet det kommende år?
• Evaluering af sidste år – nåede vi det, vi skulle?
• Har vi lavet en kompetenceplan for det kommende år?

 

 

Målet med at udarbejde en kompetenceplan er at sikre, at man har de nødvendige kompetencer og viden inden for arbejdsmiljø, som er nødvendig i forhold til de opgaver eller mål, man vil nå i den kommende tid.

 

Husk at den årlige arbejdsmiljødrøftelse skal være dokumenteret skriftlig - fx som et mødereferat eller en plan for det kommende år. Desuden skal drøftelsen involvere hele arbejdsmiljøorganisationen.

 

CRECEA udbyder løbende supplerende kurser med forskellige emner inden for alle arbejdsmiljøets områder. Læs mere om CRECEAs kurser, som måske kan være med til at få kompetenceplanen til at gå op.


Mere information

Kontakt
CRECEA A/S
T 70 10 86 00
crecea@crecea.dk

Nyheder

Se alle

December måneds gode råd

1.12.2018 | Den årlige drøftelse af arbejdsmiljøet

Kemi - Forventet lovændring

14.11.2018 | Ændring i krav til udarbejdelse af arbejdspladsbrugsanvisninger (APB) forventes pr. 1. juli 2019

CRECEA Uddannelsesdag 2019

14.11.2018 | Tilmeld dig nu

Nye supplerende kurser i foråret 2019

13.11.2018 | Find dit kursus her

Vision Zero

22.10.2018 | Et nyt mindset i arbejdsmiljøindsatsen

Ekspertudvalgets anbefalinger

11.10.2018 | Her kommenterer CRECEA et ”Nyt og forbedret arbejdsmiljø”

Kamstrup

27.9.2018 | Psykologordning ved Kamstrup