Obligatorisk digital kommunikation til Arbejdstilsynet

24.11.2017

En Bekendtgørelse om obligatorisk digital kommunikation til Arbejdstilsynet fastsætter, at skriftlig kommunikation fra virksomheder til Arbejdstilsynet i forbindelse med afgørelser skal ske digitalt gennem den selvbetjeningsløsning, som Arbejdstilsynet anviser, og som er tilgængelig via Virk.dk.

 

Følgende former for skriftlig kommunikation er omfattet:
•Svar på skriftlig høring om påtænkt afgørelse
•Tilbagemelding om efterkommelse af afgørelse
•Anmodning om fristforlængelse for efterkommelse af afgørelse.

 

Den nye bekendtgørelse understøtter den politiske målsætning om øget digitalisering. Arbejdsmiljøloven og lov om indretning m.v. af visse produkter blev ændret i 2014, så der er hjemmel til at kræve obligatorisk digital kommunikation af virksomheder.

Mere information

Kontakt
CRECEA A/S
T 70 10 86 00
crecea@crecea.dk

Nyheder

Se alle

Kursus i social kapital

20.11.2017 | Både for dem, der først skal lære begrebet at kende, og for dem, der allerede kender det

Bliv klædt på til at arbejde med psykisk arbejdsmiljø

13.11.2017 | Lær det på 1 dagskursus

Erik Jørgensens Møbelfabrik

2.10.2017 | Produktion af kvalitetsmøbler kræver overblik over de interne processer

Spar 1000 kr. på supplerende uddannelse

6.9.2017 | Køb en uddannelsespakke

Ændring af eftersyn af håndværktøj

1.8.2017 | Det halvårlige krav gælder ikke længere

Terminalen med de gemte ildsjæle

31.5.2017 | Ergonomi i Lantmännen