Hjemmekontor_hængekøje

Coronavirus eller COVID-19 efterlader medarbejdere og ledere med mange spørgsmål. Få viden, rådgivning og sparring

Med Coronavirus/COVID-19 er vi alle i ingenmandsland uden erfaring for, hvordan vi skal bære os ad. Vi skal opfinde nye måder og steder at arbejde, nye former for samarbejde, og nye prioriteringer skal gøres i en tid, hvor intet er sikkert – ud over at det, som gælder i dag, er anderledes om et øjeblik.

Ledere og medarbejdere er udfordret på alle tænkelige måder.

Derfor har CRECEA udviklet 4 online Coronavirus/COVID-19 produkter.

Udover viden og forståelse får deltagerne konkrete redskaber til bedre at kunne tackle denne helt ekstraordinære og unormale situation, så vi alle kommer igennem denne krisesituation så helskindet som muligt.

Produkt 1: Online seminar til medarbejderne. Bevar trivslen i en tid med pres på

På dette seminar får deltagerne en fælles viden om og forståelse for, hvorfor vi reagerer, som vi gør, når vi pludselig befinder os i en kritisk situation. Vi vil berøre, hvorfor og hvordan det påvirker os, at vi ikke dagligt og fysisk mødes med vores kolleger, og at løsning og kvalitet i opgaverne ser anderledes ud, end det plejer. Og vigtigst vil der gives konkrete værktøjer til at tøjle usikkerhed, uro, bekymring eller rastløshed og blive bedre rustet til at stå i det pres, som udgøres af den aktuelle situation.

Antal medarbejdere ad gangen: 5-7 personer
Varighed: ca. 45 min.

Produkt 2: Online seminar til ledere. Ledelse i en krisetid. Find ud af hvilke særlige lederegenskaber, den aktuelle tid kalder på.

Ledere skal nu kunne lede på distancen – og oven i denne udfordring skal ledelse for manges vedkommende ske fra privaten til privaten. Mens ledere yder relevant støtte til medarbejderne, skal de kunne tøjle deres egen bekymring, samtidig med at de hjemmeunderviser deres børn, hunden gør, ægtefællen kæmper om netforbindelsen, og der er fremtidståge i alle retninger. Det kræver noget helt nyt og særligt af lederen. I løbet af denne time bliver deltagerne præsenteret for de ledelsesværktøjer, som skal hjælpe medarbejderne og lederen selv gennem krisen.

Antal ledere ad gangen: max 6 personer
Varighed: 1 time

Produkt 3: Den individuelle hotline

Hotline er den individuelle bistand og sparring, som ydes til en enkelt medarbejder eller leder, som oplever at være særligt udfordret i den nuværende situation, og som ønsker at få sparring på problematikkerne for at håndtere presset og blive bedre i stand til at fungere.

Til denne type rådgivning benytter vi os af det GDPR sikrede online værktøj WeCare.

CRECEAs forløb er inkluderet en anonym opfølgning til virksomhedens rekvirent med henblik på forebyggende tiltag og organisatorisk læring.

Varighed: 45 minutter pr. session

Produkt 4: Vidensoplæg

Vi har mulighed for at udbyde et online kursus i et konkret og målrettet tema, som bliver skræddersyet til præcis jeres situation, behov og deltagere. Det kan fx være temaer som Hold fast i trivslen i isolation, Sikring af samarbejdet, Bevar roen, Fra håndtryk til webmøde.

Antal deltagere: varierer efter aftale
Varighed: varierer efter aftale, men typisk ca. 1 time

 

Kontakt

Sådan kommer du i gang

I CRECEA ved vi, at der i denne tid opstår et behov akut. Derfor tilstræber vi, at du kan komme i gang inden for 3 arbejdsdage og oftest hurtigere.

Kontakt CRECEA i formularen til højre, på tlf. 70108600 eller på crecea@crecea.dk, så finder vi en ledig arbejds- og organisationspsykolog.

CRECEAs arbejds- og organisationspsykologer har alle indgående erfaring med individuelle samtaler og ledersparring og forandrings- og kriserådgivning til både enkelte personer og grupper.

Generel og anden relevant information

For at deltage kræver det, at man har adgang til Microsoft Teams eller Skype Business.

Læs her hvordan CRECEA iøvrigt kan hjælpe dig online lige nu


På vores blog får du gode tips og ideer til, hvordan du skaber værdifuldt arbejdsmiljøarbejde - hjemmefra og hvordan du indretter din hjemmearbejdsdag og hjemmearbejdsplads bedst muligt.

Del